Weterynarz okulista

Weterynarz – Okulista dla psa w Warszawie

Psi okulista – kiedy potrzebna jest konsultacja?

Jeżeli zauważysz niepokojący wypływ z worka spojówkowego swojego pupila, mocno zaczerwienioną spojówkę lub przymrużone / zamknięte oko, koniecznie skontaktuj się z weterynarzem okulistą. Często możesz zaobserwować, że Twój zwierzak stara się drapać po oku lub ociera się tą okolicą o przedmioty. Niepokojącym objawem są też szeroko rozwarte źrenice, niereagujące na światło, to podstawa by umówić się do okulisty weterynarza. Czasami konieczna jest też bardzo szybka interwencji np. przy wypadnięciu gałki ocznej (szczególnie u ras krótkoczaszkowych), zranieniu powiek,  zadrapaniu, zakłuciu, uderzeniu, kontakcie z substancjami chemicznymi.

Okulista dla psa – jak wygląda wizyta?

Wizyta u psiego okulisty jest bezbolesna i nieinwazyjna. Nie trzeba się szczególnie do niej przygotowywać. Lekarz po przeprowadzonym szczegółowo wywiadzie przystępuje do diagnostyki. Weterynarz okulista ocenia oftalmoskopem tarczę nerwu wzrokowego oraz siatkówkę. Bada ciśnienie wewnątrzgałkowe za pomocą tonometru indukcyjnego, przedni odcinek oka z użyciem lampy szczelinowej oraz tylny odcinka oka z użyciem oftalmoskopii pośredniej oraz bezpośredniej. Okulista używa również gonioskopu do badania kąta tęczówkowo-rogówkowego. Podczas badania okulistycznego wykonywany jest również test Schirmera i test fluoresceinowy. Większość okulistów dla psów i kotów wykonuje również USG gałki ocznej i oczodołu oraz ERG (klasyfikacja pacjentów do leczenia operacyjnego zaćmy) oraz VEP (wczesna diagnostyka jaskry).

Weterynarz Okulista Warszawa

Po konsultacji okulista weterynarz zleca leczenie farmakologiczne lub chirurgiczne. Leczeniu farmakologicznemu podlegają: trudno gojące się owrzodzenia rogówki, zespół suchego oka, zapalenie rogówki, jaskra, zapalenie błony naczyniowej, choroby tła immunologicznego. Aby wykonywać okulistyczne zabiegi chirurgiczne lecznica musi dysponować mikroskopem okulistycznym i narzędziami mikrochirurgicznymi. Niektóre z zabiegów to: usunięcie zaćmy, chirurgia jaskry, chirurgia powiek, leczenie chirurgiczne urazów i owrzodzeń rogówki. Wielu weterynarzy okulistów wykonuje zabieg wszczepiania protez wewnątrzgałkowych i oczodołowych.

Okulista weterynarz – ceny usług

Rozpiętość cen usług jest duża, zależy to od ilości potrzebnych badań diagnostycznych, zastosowanych leków czy konieczności zabiegu operacyjnego. Niektórzy weterynarze okuliści wystawiają certyfikaty badania oka w kierunku chorób genetycznych, które też są dodatkowo płatne. W celu uzyskania szczegółowej informacji o cenie konsultacji u okulisty weterynarza należy skontaktować się z konkretną lecznicą weterynaryjną, w której okulista dla psa lub kota przyjmuje.